Αποφάσεις Δ.Σ. της Πέμπτης 11/2/2021

Αποφάσεις Δ.Σ. της Πέμπτης 11/2/2021

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου κατά την τακτική συνεδρίασή του, την Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου

2021, ασχολήθηκε με τα παρακάτω θέματα: 

Αποφάσεις:

  1. Συζητήθηκε μετά και τη δημοσίευση σε ΦΕΚ το περιεχόμενο της Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140/τ.Β΄/20-1-2021), με τίτλο: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».
    Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου αποφάσισε να στηρίξει την πρόταση της ΟΛΜΕ για Απεργία-Αποχή, που πάρθηκε υλοποιώντας την απόφαση της Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ.
    Καλούμε τους συναδέλφους να απέχουν από κάθε διαδικασία που προβλέπεται στην σχετική Υ.Α. και αποστέλλουμε σε όλα τα σχολεία διευκρινιστικά έντυπα σχετικά με την υλοποίηση της απόφασης αυτής. Θεωρούμε ότι μέσα από τις συλλογικές διαδικασίες των συλλόγων διδασκόντων θα πρέπει να δοθεί μία ξεκάθαρη απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος στο υπουργείο όχι μόνο για όλα αυτά που επιδιώκει να περάσει μέσα από την Υ.Α. αυτή για το μέλλον των δημόσιων σχολείων, όπου έμμεσα ο ένας εκπαιδευτικός θα αξιολογεί το έργο τού άλλου και όλοι μαζί τη σχολική μονάδα που υπηρετούν, αλλά ν’ αποδοκιμάσουμε για άλλη μια φορά μαζικά και τον τρόπο που έχει επιλέξει να λειτουργεί το υπουργείο απέναντι σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς που δοκιμάζονται καθημερινά οι αντοχές τους στις έκτακτες υγειονομικές συνθήκες που βιώνουμε. Ενώ θα έπρεπε να καταστρώνει σχέδια που θα αποπνέουν ένα πνεύμα σύμπνοιας και συναίνεσης με την κοινωνία, αλληλοβοήθειας, προστασίας της δημόσιας υγείας και του δημόσιου σχολείου, έχει επιδοθεί σ’ έναν πόλεμο χαρακωμάτων με την εκπαιδευτική κοινότητα, αρχικά καταργώντας και πετώντας έξω από την εκπαίδευση ολόκληρους κλάδους εκπαιδευτικών (των κοινωνιολόγων), μειώνοντας τις ώρες των καλλιτεχνικών μαθημάτων σε γυμνάσια και λύκεια, ψηφίζοντας νέο νόμο για την επαγγελματική εκπαίδευση, όπου σχεδόν παραδίδει τα κλειδιά των σχολείων σε ιδιώτες και τοπικούς φορείς, που για δικό τους όφελος θα μπορούν όχι μόνο να εκφέρουν τη γνώμη τους αλλά να παίρνουν αποφάσεις για τις ειδικότητες που θα λειτουργούν στα ΕΠΑΛ και στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ, επαναφέροντας, επίσης, σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία την τράπεζα θεμάτων για το τρέχον σχολικό έτος στην Α΄ Λυκείου, ακόμα και στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ όπου καλούνται οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να εξεταστούν σε αντικείμενα που πιθανόν ούτε καν τα έχουν διδαχθεί στο Γυμνάσιο, αφού για να μπορεί ένας μαθητής ν’ ανταποκριθεί στις εξετάσεις με την ΤΘΔΔ χρειάζονται προγενέστερες γνώσεις από το Γυμνάσιο, όπου κάποια αντικείμενα από τα μαθήματα αυτά, πιθανόν δεν τα έχουν διδαχθεί καν οι μαθητές. Στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ μέσα από τα εξατομικευμένα προγράμματα διδασκαλίας που εφαρμόζονται κατά την κρίση εξειδικευμένων εκπαιδευτικών της Ε.Α.Ε. αναλόγως της μαθησιακής ικανότητας του κάθε μαθητή/τριας, χωρίς ειδικά συγγράμματα και βιβλία, θα πρέπει πλέον οι εκπαιδευτικοί, ιδίως της φετινής Α΄ Λυκείου να κάνουν έναν αγώνα δρόμου για να διδάξουν όση περισσότερη ύλη είναι εφικτό, χωρίς στην ουσία να λαμβάνουν υπόψη τους αν οι μαθητές τους μπορούν ν’ ανταποκριθούν. Στη συνέχεια, εκδιώχθηκαν μ’ έναν ταχυδακτυλουργικής έμπνευσης τρόπο οι αιρετοί από τα υπηρεσιακά συμβούλια και τέλος, με τον νέο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα μειωθούν κατά ένα μεγάλο ποσοστό (20-30%) οι εισακτέοι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και η αλλαγή αυτή μάλιστα γίνεται στο μέσον της σχολικής χρονιάς. Για όλα αυτά έχουμε εκφράσει αναλυτικά τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών κατά το παρελθόν, αυτό που χρειάζεται τώρα είναι όλοι μαζί διευθυντές, υποδ/ντές, τομεάρχες, όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος να δηλώσουμε πως φτάνει πια, αφήστε μας να κάνουμε με ευσυνειδησία και μεράκι το επάγγελμα που αγαπάμε, δεν θέλουμε να χάνουμε τον πολύτιμο χρόνο μας σε γραφειοκρατικές ανούσιες εργασίες, είναι προτιμότερο αυτό τον χρόνο να τον δαπανήσουμε για την όσο το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία και διεξαγωγή των μαθημάτων μας. Δεν μπορεί σε έναν νόμο για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων να μην υπάρχει καν η λέξη «επιμόρφωση», μια σύγχρονη επιμόρφωση, ανεξάρτητη από οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης, χωρίς όρους, χωρίς δεσμεύσεις και εξαναγκασμό, για το καλό των μαθητών μας και της κοινωνίας. Μέλη από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου θα συνεχίσουν και την ερχόμενη Παρασκευή, να ενημερώνουν τους συναδέλφους, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν με επισκέψεις στα Γυμνάσια, σε συνεννόηση με τους δ/ντές, σε κάποιο προκαθορισμένο διάλειμμα του σχολείου.   
  2. Συζητήθηκε το ζήτημα των εκπαιδευτικών και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού της Ειδικής Αγωγής, που από την Τρίτη 16 Φεβρουαρίου με απόφαση του σωματείου τους (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) κατεβαίνουν σε Απεργία διαρκείας διεκδικώντας το αυτονόητο: σε περιοχές πολύ αυξημένου κινδύνου λόγω κορονοϊού, όταν λαμβάνεται απόφαση για κλείσιμο όλων των σχολείων για την προστασίας της δημόσιας υγείας, να συμπεριλαμβάνονται στην Απόφαση αυτή και οι σχολικές μονάδες της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Στην έγγραφη διαμαρτυρία τους προς το υπουργείο (https://poseepea.blogspot.com/2021/02/blog-post_11.html) τονίζουν πως σ’ όλες του τις αποφάσεις το ΥΠΑΙΘ από την έναρξη του σχολικού έτους, έχει αφήσει εκτεθειμένους τους μαθητές, τους εργαζόμενους, και το προσωπικό που είναι υπεύθυνο για τη μεταφορά τους, χωρίς στην ουσία να λαμβάνονται κάποια επιπλέον μέτρα προφύλαξής τους.
    Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου συμπαρίσταται στις διεκδικήσεις των συναδέλφων, προκηρύσσοντας για την ερχόμενη Τρίτη, 16 Φεβρουαρίου, 3ωρη στάση εργασίας στην δεύτερη βάρδια (11.00-14.00) και καλούμε τους συναδέλφους της ειδικής αγωγής σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης Ρεθύμνου για να επιδώσουμε μαζί το ψήφισμά τους. 
    – Στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρεθύμνου, λόγω της ανίχνευσης νέου επιβεβαιωμένου κρούσματος μαθητή/τριας του σχολείου που προσβλήθηκε από κορονοϊό, αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος που φοιτούσε, ενώ επίσης και κάποιοι μαθητές του ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου που χρησιμοποιούσαν το ίδιο μέσο μετακίνησης, τίθενται σε υποχρεωτική καραντίνα 14 ημερών. Έχουμε εκφράσει και παλαιότερα τη γνώμη μας για το ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου, όπου με την έλλειψη χώρων που υπάρχει στο σχολείο, το μέτρο της καραντίνας μόνο για ένα συγκεκριμένο τμήμα του σχολείου πιθανόν να μην επαρκεί, χωρίς βέβαια να γνωρίζουμε περισσότερες λεπτομέρειες για την περίπτωση, θεωρούμε ότι θα μπορούσε να κλείσει όλο το σχολείο.  
  3. Το Σάββατο 13 Φλεβάρη μέλη της αντιφασιστικής Ομάδας Εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/μιας Εκπ/σης Ρεθύμνου οργάνωσαν δράση στην πόλη, με σκοπό να διαμαρτυρηθούν για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της χώρας.

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Η Πρόεδρος

Δέσποινα Νικολάου

Ο Γραμματέας

Βαγγέλης Πετσαγγουράκης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *